Звернення громадян є одним із засобів захисту їх прав та
законних інтересів. Це право закріплено основним законом держави. У статті 40
Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи
колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної
влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих
органів, що зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у
встановлений законом строк.
Право на звернення є
абсолютним, невідчужуваним правом громадянина і не може бути обмежено.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян,
порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та
інтересів громадян є на сучасному етапі одним із пріоритетних завдань Державної екологічної інспекції у Вінницькій області.
За
період з 01.01.2024 по 31.03.2024 всього до Інспекції надійшло 61 звернення, з
них 4 колективних, 39 звернень від громадян надійшло поштою, 14 – через органи влади та 8 - через
засторунок «ЕкоЗагроза», в яких були порушення
питання різної тематики, а саме:
· природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу – 18;
· водних ресурсів –
16.
· атмосферного повітря
– 8;
· поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами
– 7;
· земельних ресурсів – 10;
· інші – 2.
Зауважимо, що якість написання звернення відчутно впливає на його розгляд. Не
дотримання ст.5 Закону України
«Про звернення громадян», а також надання нечіткої інформації про порушення
природоохоронного законодавства (відсутня назва суб’єкта господарювання, що
здійснює порушення, його місцезнаходження і т.д.), при оформленні звернення, значно
«гальмує» процес його розгляду.
Звернення до Інспекції можна подати за
допомогою веб-ресурсу «ЕкоЗагроза», на поштову адресу: 600-річчя, 19, м. Вінниця,
21000 або на електронну адресу vin@dei.gov.ua чи vindei@ukr.net